Van buiten is het niet direct te zien, maar intern is er bij ons veel veranderd de afgelopen maanden. Net als de meeste ondernemingen maken wij gebruik van een ERP-systeem (Enterprise Resource Planning). Hierin worden allerlei bedrijfsprocessen bijgehouden, denk aan bestellingen, productinformatie en de boekhouding.
De introductie van ons laatste ERP-systeem vond plaats in 2003 en tot op zekere hoogte groeide dit systeem met ons mee. Maar anno 2022 werd het toch tijd voor een nieuwe stap op technologisch gebied, dus maken wij vanaf nu gebruik van een nieuw ERP-pakket van Wolters Kluwer. Klanten hebben dit vast al gemerkt aan de nieuwe lay-out van onze documenten en correspondentie, onze service blijft echter ongewijzigd.
Omdat een ERP-systeem zo veelomvattend is werkt een groot deel van onze collega’s hier dagelijks mee. Je kunt je dus voorstellen dat zo’n omschakeling binnen ons bedrijf best ingrijpend is! Na de nodige trainingen kunnen we vaststellen dat het nieuwe systeem voor iedereen voordelen heeft. De processen van verschillende afdelingen komen beter samen om nog klantgerichter en efficiënter te kunnen werken.